Siedziba firmy

Namysłówska 3b,
46-100 Kamienna
woj. opolskie
POLSKA

kontakt

mail: biuro@lift-polska.pl
mail: serwis@lift-polska.pl
tel: +48 796 388 026
tel: +48 660 749 541

HISTORIA

1933
W 1933 roku Theodor Klaas, ojciec obecnego właściciela firmy, Ludgera Klaasa, zakłada w Werne, Nadrenii Północnej-Westfalii firmę budowlaną. Firma realizuje głównie budowę dużych budynków, takich jak szkoły i kościoły
1933
1947

W 1947 roku w wyniku obserwacji negatywnych skutków wpływu ciężkiej pracy fizycznej – charakterystycznej dla budownictwa tamtego okresu – zarówno na tempo pracy jak samopoczucie pracowników Theodor Klaas zdecydował się na samodzielne skonstruowanie swojej pierwszej windy pochyłej. Winda ta zbudowana była na bazie profili-U i miała pojemność 150 litrów

1947
1954

1 stycznia 1954 roku Theodor Klaas rejestruje swoją fabrykę maszyn budowlanych Klaas. W ofercie znajduje się już komercyjnie dopracowana budowlana winda pochyła. Jest to z wielkim sukcesem prezentowane na kwietniowych targach przemysłowych w Hanowerze.

1954
1969

W 1969 roku po uzyskanie dyplomu elektryka Ludger Klaas rozpoczyna pracę u boku swojego ojca w fabryce maszyn budowlanych Klaas. Jego dalsze studia zawodowe oraz służba wojskowa nie pozwalają mu się jednak w pełni poświęcić pracy zawodowej. Ten czas nadchodzi dopiero w 1973 roku.

1969
1972

Theodor i Ludger Klaas cały czas szukają technologii, które wyróżnią maszyny ich produkcji parametrami pracy. W 1970 roku konstruują pierwszą pochyłą windę budowlana wykonaną z szyn aluminiowych o zasięgu 20 m. Winda ta zostaje zaprezentowana szerokiej publiczności na szeregu targów i staje się swoistym kamieniem milowym w rozwoju firmy.

1972
1976

Aby sprostać rosnącemu popytowi na pochyłe windy budowlane, firma Klaas zwiększa swoją przestrzeń produkcyjna w zakładzie w Aschebergu.

1976
1978

Firma Klaas prezentuje swoją pierwszą hydraulicznie operowaną pochyłą windę budowlaną o maks. wysokości 34 m.. Winda ta wyznacza nowe standardy na rynku. 

1978
1980

Klaas opracowywuje stół połaciowy Ziegelboy, którego zastosowanie stanowi rewolucję w pracach dekarskich. Stół ten wykonany w całości z aluminium pozwala w znacznej mierze wyeliminować niebezpieczną czynność rzucania dachówkami przy okazji skracając czas niezbędny do wykonania prac.

1980
1990

Na początku lat 90-tych, Ludger Klaas rozpoczyna prace rozwoje nad aluminiowym żurawiem ciesielsko-dekarski na samochodzie ciężarowym. Cel, jaki my przyświeca to zbudowanie żurawia, który szybko i oszczędnością nakładu pracy ludzkiej będzie w stanie przemieszczać materiałowe budowlane ładunki, a jego dopuszczalna masa całkowita nie będzie przekraczać 7,5 tony.

1990
1993

Rok 1993 to prawdziwy przełom w rozwoju firmy Klaas. Rozwijany od blisko trzech lat przez Ludgera Klaas’a aluminiowy żuraw ciesielsko-dekarski jest gotowy do komercjalizacji. Żuraw ten zbudowany na samochodzie ciężarowym o DMC 7,5 tony charakteryzuje się maksymalnym udźwigiem 500 kg.

1993
1994


Zaprezentowany zaledwie rok wcześniej pierwszy model aluminiowego żurawia ciesielsko-dekarskiego na samochodzie ciężarowym cieszy się dotychczas niespotykanym dla firmy zainteresowaniem. W związku z powyższym firma zmuszona jest pozyskać nową przestrzeń produkcyjna-magazynową i przenosi się na przeciwną stronę ulicy Raiffeisenstrasse w Ascheberg’u. Powstaje Klaas Alu-Kranbau GmbH.

1994
1999

Równocześnie z stale poszerzanym zakładem produkcyjnym aluminiowych żurawi ciesielsko-dekarskich budowany jest nowy zakład produkcyjny wind pochyłych. Te ostatnie są nieustannie rozwijane tak, aby spełniać oczekiwanie klientów w zakresie ergonomii, bezpieczeństwa i niezawodności, przez co marka Klaas zyskuje coraz szersze uznanie klientów.

1999
2000

Iveco Magirus poszukuje partnera, który pomoże im w zbudowaniu kosza ratowniczego i jednostki gaśniczej dla ich specjalnego samochodu ratowniczego. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w konstrukcji masztów aluminiowych i nieskazitelnej reputacji wybór na pada Klaas’a. Tym samym Klaas stawia swój pierwszy krok w nowej branż techniki przeciwpożarowej.

2000
2003
Po trzy letnim projekcie rozwojowym uwzględniającym fazę konstrukcyjną, pierwszy Multistar (wtedy jeszcze pod nazwą Octopus), czyli specjalny pojazd typu wielofunkcyjnego, łączący w sobie sprawdzone rozwiązania taktyczne samochodu ratowniczo-gaśniczego z teleskopowo wysuwanym podnośnikiem zostaje dostarczony do Chin. Jest to pierwszy tego typu pojazd na świecie.
2003
2004

Sprzedaż żurawi nie słabnie i maszyna nr. 1000 produkcji Klaas opuszcza fabrykę. Ze względu na stale rosnący popyt na maszyny Klaas w Niemczech wschodnich otworzono jednostkę serwisową w Gera. Rozwój widoczny jest również w Ascheberg’u gdzie powiększa istniejącą przestrzeń produkcyjno-magazynową i buduje całkowicie nowy oddzielny magazyn.

2004
2005

Klaas Alu-Kranbau GmbH opracowuje nowy profil masztu tj. maszt typu TS. Wprowadzenie tej innowacji nie tylko wzmacnia i usztywnia maszty produkowanych żurawi, ale też obniża ich masę. Początkowo maszt ten jest stosowany tylko w żurawia na samochodach ciężarowych.

Powstaje spółka Klaas Service- und Vertriebs GmbH na czele, której staje Georg Kueter.

2005
2007

Wybudowane zostaje nowa hala serwisowa w Aschebergu. Maszt typu TS, który zdaje doskonale egzamin praktyczny zaczyna być stosowany w żurawiach na przyczepach.

2007
2008

Firma Klaas, która liczy juz 155 pracowników obchodzi 75 rocznicę swojego istnienia 5 kwietnia 2008 roku.

2008
2009

Klaas poszerza swoją sieć serwisową w Niemczech o serwis w Tübingen i Wittenberg’u.

2009
2010

Początkiem roku sprzedana jest maszyna nr. 2000.

Celem uzupełnienia sieci serwisowej i wynajmu na północy Niemczech Klaas otwiera również kolejną jednostkę w Hamburgu.

Dodatkowo Klaas prezentuje swój pierwszy samodzielny produkt z zakresu techniki  przeciwpożarowej tj. samochód specjalny z podnośnikiem koszowym Klaas AluFiver.

2010
2011

W związku ze stałym wzrostem popytu zapada decyzja o budowie nowej hali produkcyjnej o łącznej powierzchni 3,000 m².

2011
2013

2013 nasycony jest ważnymi wydarzeniami. Firma Klaas obchodzi swoją 80 rocznicę istnienia, 20 rocznicę od debiutu rynkowego pierwszego aluminiowego żurawia ciesielsko-dekarskiego oraz dostarcza maszynę nr. 3000.

Firma otwiera kolejną stację serwisu i wynajmu w okolicach Monachium. Dodatkowo stacja serwisowa w Tubingen otrzymuje nową siedzibę.

W firmie zostaje wdrożony innowacyjny system spawania masztów tj. zgrzewanie tarciowe z przemieszaniem ang. FSW – Friction Stir Welding, dzięki czemu maszty żurawi Klaas stają się silniejsze i stabilniejsze.  

Klaas podejmuje się współpracy z kolejną znaną firmą z zakresu techniki przeciwpożarowej, czyli austriacką EMPL, z którą wspólnie opracowują ciężki samochód ratowniczo-gaśniczy ze specjalnym ramieniem gaśniczym.

samochód ratowniczo-gaśniczy ze specjalnym ramieniem gaśniczym.

2013
2014

Jesienią otwarta zostaje siódma stacja serwisu i wynajmu Klaas. Zlokalizowana on jest w Bad Nenndor nieopodal Hanoweru.  

2014
2015

Jako ósmy oddzielny oddział Klaas powstaje stacja serwisu i wynajmu Klaas w Norymberdze.

W palecie produktów Klaas debiutują podnośniki koszowe, gdy swoja premierę rynkową ma podnośnik koszowy Klaas Theo 25.

2015
2016

W maju oddana zostaje nowa powierzchnia biurowa dla działu sprzedaży i serwisu.  

Realizowane jest zamówienie na 5 nowych samochodów specjalnych z podnośnikiem koszowym, które są częścią zamówienia dla Wietnamu.

Premierę rynkowa mają aż cztery nowe modele aluminiowych żurawi ciesielsko-dekarskich z hydraulicznie teleskopowanym wierzchołkiem.

Klaas zmienia systematykę nazewnictwa swoich maszyn.

2016
2017

Swoją premiere ma pierwszy aluminiowy żuraw Klaas z napedem hybrydowym, model K 27-32H. Może on być napędzany silnikiem elektrycznym, albo korzystać z jednostki napędowej należącej do samochodu ciężarowego.

Na rynku pojawiają się dwa nowe modele tj. podnośnik koszowy Klaas Theo 20 – o maks. wysokości zasięgu 20 m oraz żuraw na samochodzie K 850 RS.

Realizowane są dalsze inwestycje w zakład produkcyjny w Aschebergu. Zbudowany zostaje automatyczny wieżowy magazyn aluminium o pojemności 180 ton.

Z myślą o następnym oddziale serwisu i wynajmu w Kirchheimbolanden nieopodal Frankfurtu zakupiona zostaje działka o powierzchni 3 300 m2.

2017
2018

Na prestiżowych targach Dach + Holz w Kolonii pokazany zostaje hybrydowy aluminiowy żuraw Klaas, system podwójnie hydraulicznie teleskopowanego wierzchołka oraz prototyp aluminiowego żurawia na przyczepie z hydraulicznie teleskopowanym wierzchołkiem.

Oddział serwisu i wynajmu w Kirchheimbolanden rozpoczyna operacje od 1 października.

Zakupiona zostaje działka o powierzchni 12 700 m2 w strefie przemysłowej w Ascheberg, Połnoc i rozpoczyna się budowa całkowicie budynków serwisu i wynajmu.

Do trzech firm Klaas liczących obecnie 278 pracowników dołącza 25 nowych kolegów.

2018
2019

Stacja serwisu w Aschebergu Północ jest ukończona w marcu i przejmuje wszystkie zadania serwisowe, konserwacji i leasingu.

Pod koniec roku maszyna nr. 5000 opuszcza fabrykę w Ascheberg,’u co stanowi dowód, że Klaas jest światowym liderem w produkcji aluminiowych żurawi.

2019